Programma 23/9:

11u Radio Gladio
12u Grimeren
12u  & 15u Kids Athletics
13u tot 15u Handbike 4 x 5 km
14u Circus salto
16u30 Rolstoelbasket
20u Demonstratie met de staprobotten
Lezing van Marc Herremans
Dj’s

Programma 24/9:

Dj’s
11u – 13u Handbike 4 x 5 km
13u Amaryllis Temmerman
13u45 Slotmoment
14u Buitenbereik: coverband

Schema's

Zaterdag 23 september
09.00 marathon 1
13.00 handbike 1e halve marathon
15.00 marathon 2
19.00 marathon 3
23.00 marathon 4
Zondag 24 september
03.00 marathon 5
07.00 marathon 6
11.00 handbike 2e halve marathon
13.00 aankomst

Bekijk de parcours hier

Foodtrucks

De aanwezige foodtruck zijn:
Lizzy’s frietjes
Pasta PepeRosso
Wafflelicious
SAPBAR P!T

Zondag 10u tot 14u
Omeletshop: omeletten & pannenkoeken

Het evenement

Run Together – Make a difference
Samen lopen en genieten, dat is wat we op 23 en 24 september gedurende 300 km zullen doen. Verliezers zullen er straks niet zijn, enkel winnaars. Het is een evenement waar vriendschap, sportiviteit en solidariteit elkaar kruisen. Of je nu in een rolstoel zit of niet, iedereen gaat voor hetzelfde doel. En precies dat maakt de Run To Walk Again zo speciaal. Deelnemende teams tonen een groot hart voor To Walk Again en sporten niet alleen met maar ook voor mensen met een fysieke beperking. De stichting van Mark Herremans helpt kinderen, jongeren en volwassenen met een fysieke beperking en laat ze zonder financiële beperking sporten.
De Run To Walk Again is een estafettetour van 300 km, bestaande uit 7 marathons waarbij 1 marathon afgelegd wordt door een handbiker. De teams starten op zaterdag 23 september 2017 om 9.00 in Tongerlo, lopen dag en nacht door en komen op zondag 24 september 2017 na 300km opnieuw aan op het Sporta domein.
Naast het sportieve luik zullen we in de RTWA village samen met supporters, vrienden en familie genieten van leuke optredens, een lekker hapje en een drankje en heel wat randactiviteiten en kinderanimatie. Kortom, een sportief feest voor jong en oud!
Om jullie alvast goed voorbereid van start laten gaan, is er deze praktische gids. Op die manier zijn we er zeker van dat we er met z’n allen een TOP editie van gaan maken.
TWA is ook mede-oprichter van het post revalidatiecentrum in Herentals. Het centrum biedt een stimulerende en progressieve post revalidatie op maat. Daarbij maakt het gebruik van de nieuwste technologieën zoals bijvoorbeeld de EKSO staprobot.

Samenstellen team

Teamkapitein:

  • is het aanspreekpunt voor iedereen van het team
  • zorgt voor goede communicatie tussen TWA en het team
  • woont de infomomenten van RTWA bij
  • leidt de vergaderingen binnen zijn eigen team

Lopers:

  • elke loper kiest zijn/haar afstand
  • loper van marathon 1 mag ook meedoen aan marathon 2, 3…7
  • indien jullie team uit gevorderde lopers bestaat mag een marathon door 1 of 2 mensen afgelegd worden

Handbikers

  • elk team zorgt voor minimum 1 handbiker. Als jullie team uit meerdere handbikers bestaat, mogen de handbikers afwissellend de afstand afleggen
  • wie er als handbiker deelneemt bepaalt de deelnemende ploeg zelf. Dit kan gebeuren door een persoon met een fysieke beperking of door een valide persoon. De organisatie kan, indien gewenst, zorgen voor een handbike en zal ook een poule van handbikers (ervaren persoon met een fysieke beperking) aanleggen die ter beschikking staan van teams zonder handbiker
  • handbikes kunnen geleend worden bij To Walk Again. Neem contact op met Ann Esch (ann.esch@towalkagain.be). Er wordt een waarborg van €250 per handbike gevraagd die u terugkrijgt wanneer u de handbike in goede staat na gebruik op het evenement inlevert. Er is ook mogelijkheid om de handbike reeds op voorhand te huren zodat u hiermee kan trainen

Fietsers:

  • elk team zorgt voor ten minste 2 fietsbegeleiders per loper die ook afwissellend het parcours kunnen afleggen

Vrijwilligers voor begeleiding

Vóór het evenement:

  • elk team krijgt een teamtent gratis in de TWA Village: leuke ideeën bedenken voor een aangeklede teamstand
  • t-shirt’s laten bedrukken met sponsorlogo’s
  • eigen randanimatie is welkom. Deze randanimatie kan ook gedaan zijn als mogelijke inzamelactie tvv. het team
  • eigen eten en drinken mag voorzien zijn voor het team

Tijdens het evenement:

  • bemanning van de teamstand gedurende het hele evenement
  • de lopers ontvangen
  • lopers de weg wijzen,  naar de start enz.

Na het evenement:

  • teamstand opruimen
  • sleutels van de kamers aan de balie van Sporta afgeven (zondag, voor 10u)

Veiligheid

teams zorgen voor:

  • min. twee fietsers bij  elke loper of handbiker (1 vooraan en 1 achteraan)
  • fietsen die in orde zijn (verlichting, remmen, reflectoren)
  • zichtbaarheid -> een fluohesje voor elke fietser en loper. Tussen 19:00 uur en 8:00 uur is het verplicht dat de loper en fietser het fluomateriaal dragen. Buiten deze uren heeft het team dit vrij te kiezen
  • het naleven van de verkeersregels
  • het verwittigen van de lokale hulpdiensten bij een ongeval

de organisatie zorgt voor:

  • medische bijstand: een EHBO-koffer aan elk checkpoint
  • bemande Rode-Kruispost in de RTWA Village
  • parcourscontrole: motorrijders van Mobiele Seingevers vzw die ’s nachts af en aan rijden

Accommodatie

  • Sporta Centrum
    • Kamers:
      • 1ste kamer standaard voor 4 personen -> 20 euro
      • Overige kamers volgen de tarieven van het Sporta Centrum -40% korting. Prijslijst kunnen jullie via de organisatie verkrijgen. Download
      • Inchecken kan op vrijdag 23 september vanaf 18u, uitchecken graag ten laatste op zondag 24 september om 10u
    • Er zijn ook mogelijkheden om in eigen tent te overnachten
    • Eigen mobilehome parkeren is ook mogelijk en dit is gratis

Financieel

financiële sponsorbijdrage van € 3000 inschrijvingsgeld, 2de team € 2000.